Friday, May 6, 2011

:: pakaian itu akhlak ::

Assalamualaikum warahmatullah... saje nk menyentuh pasal pakaian..nk kata pakaian aku nie ok..xla jgk..nk kata xok..pon x..hehe..kire biasa2 jee laa..erm, aku nk cerita sikit pasal pakaian nie..nak tau mcm mana aku boleh terpk pasal nie?? melalui diri aku jgk la..huhu..ye lah..aku nie bukannye alim, nk kata rock 2..bole jgk kot?? ngee..sbb..semua pakaian aku pakai..jubah,baju kurung,t-shirt,kemeja,blouse, n seangkatan dgnnya..^___^ 
ok..kembali kpd topic, pakaian itu akhlak..tau sbb ape?? bila kita brpakaian yg elok..menutupi segala benda yg patot..cnth: berjubah n bertudung litup..maka dgn automatiknya akhlak kita terjaga..xpercaya?? cuba buat sendiri..^__^ sbb, aku mengalaminya..dah banyak kali jugak aku terpk..betol ke?? so, jwpnnye..YES..nak tau kenapa aku dgn yakinnya menjawap begitu?? ok..let u know~ ini contoh dari aku la..aku merasainya..klo korg xrasa mcm 2..xtau la pulak kan?? ngee...ye lah, bila aku pakai jubah+tudung labuh..dgn autonye perangai aku sedikit terjaga n aku mengcontrolnye..huhuhu...BUT, bile aku pakai blouse+tudung yg xbrpa labuh or t-shirt senang citer bukan jubah,tudung labuh n baju kurunglah kan? erm..perangai kebiasaanku sedikit menyerlah..bkn sedikit..tp banyak jgklah..ngee...so, dari situ aku boleh nampak perbezaan mmakai baju yg labuh n yg xbrpe labuh...niat aku tulis nie bkn untuk perli sape2..tapi untuk diriku jgk..semoga aku berubah...mari muhasabah diri bersama~ ^___^  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...