Monday, November 15, 2010

ape itu hidup?

mule klas dgn sbjek CCT..best je lecturer..:)
b4 my lec mulekn blaja..Sir tnye..
" ape mksod sbnar HIDUP?"
kteorg semua diam je...pdhal soalan simple je...
Sir still tggu jwapan..Sir ckp,xksah la nk gne lnguage ape pon..he said, this is a smple quation..
kteorg still keepquit..haha..lwak je..mcm tkot2 nk jwp..pdhal Sir 2 sbnarnye xgrang pon..
muke je nmpk garang..huhu..

Lastly, sir sndiri jwp..he said..
" hidup nie adlh...trial,examination,cubaan,dugaan"
jz the smple answer 2..haha..
yeah,it's true...LIFE IS TRIAL..

hidup nie, mcm2 dugaanye..klo xde ujian n dugaan..xde mknenye hidup nie..
hurm..ujian yg Allah bg kt sseorg 2 brgntung pd ksabarn yg dye ade..
Allah xkn bg ujian kt org yg xmmpu tggung ujian 2 sndiri..


so,ble aku pk keadaan diri aku...
aku tgok balik sgla2nya..ble aku pk2..aku tnye diri aku..
adkah aku nie seorg yg kuat??yg mmpu tggung brbgai2 msalah yg brbeza2??
ssungguhnya Allah lbey mngetahui hakikat sbenarnye..
masalah itu brbgai jenis..msalah ngn kwn,fmly,blaja,ksihatan, dan lain2..
kte hnya mmpu brsbar n cri solution yg btol2 bole slsaikn mslah kite..

" ya Allah, kau tabahkanlah hatiku...Kau kuatkn lah hatiku dlm menempuhi
dugaan hidup d dunia ini..ya Allah,ssungguhnya hnya Engkau yg mngetahui apa isi hatiku..
smga Engkau mndgar sgla Luahanku..AMIN yA Rabb"

untk kwn2 yg bace nie, mohon doakan fmlyku bhgia..
smga kami tabah mnmpuhi dugaan yg Allah dah tntukan..doakn ksihatanku yg mkin teruk skrg nie..doakn jga spya aku tabah dgn sgla mehnah kwn2,mehnah pmblajaran dan seangktan dgnnye..

" say hello to PROBLEMS!
hey PROBLEMS i have a Big GOD!
n He will help me to solve you!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...