Friday, April 8, 2011

= Allah masih syg =



6.4.2011 - tarikh trakhir untk ku mngharap....sblom2 nie..aku terima dgn reda..wlopon trpksa..tp..siapalah aku untuk menentukan sgla2nya..Allah masih syg...detik hatiku...Dialah yg mnentukan sgla yg trbaek untk hamba2Nya..Dialah yg mnentukan masa depan kite..kite hnya boleh mrncang..tp..Dia yg mnentukan...

Ya Allah...lembutkanlah hatiku untk mnerima sgla ini...
Ya Allah...berilah kesabaran kpdku atas sgla ssuatu yg brlaku trhadap ku..
Ya Allah...Ikhlaskan lah hatiku dlm mnghadapi sgla ujianMu ini ya Allah...

Allah masih syg...
8.4.2011- tiba d tmpt yg mnyedihkan aku...Ya Allah..tabahkanlah aku ya Allah...1 hari slesaikan masalah nie..dgn kwn2...klo xde dorg..xtau lah?? xpe..Allah masih syg..aku n kwn2 asyik tnya je..npe kite?? ape msalah kita?? npe masih d tmpt yg same?? U lah punye psal...xfhm dgn U nie..bla~bla~bla~bla~ mcm2 bnde kluar dri mulut...dlm mase same aku bristghfar..tp msih itu ini lg..itulah manusia...

Allah masih syg...
muhasabah diri~ Ya Allah...beratnya dugaan yg Kau berikan..tp..Allah tau yg trbaek untk kite kn? Allah nk uji thp keimanan kite...Allah syg kite..sbb 2 Dia uji kite..Ya Allah..aku sgt brharap pdMu...spya Aku btol2 Ikhlas dlm dugaan Mu ini ya Allah...Aku mohon ya Allah..=,=
sbnarnye byk hikmah d sbalik ujian ini..tp aku masih xtau ape yg trbaek untk aku pd masa akn dtg...

Allah masih syg kite~
aku berAzam: I.Allah...dlm masa sbulan nie aku nk cuba buat yg trbaek buat kali nie saje..last chance untuk diriku sndiri...bile dgr kwn2 citer psal lecturer yg kteorg nk msok nie..Ya Allah..sanggupkah aku?? Boleh ke aku?? Ya Allah..smoga Aku tabah Ya Allah...takotnye...


Ujian adalah...
tarbiyyah dari Allah...
apakah kita kan sabar ataupon sebaliknya..

= ya Allah..berilah aku kekuatan untuk menghadapi segala dugaan ini,
untuk kwn2 blog ku...mohon doa untuk kejayaan aku n ketabahanku..Ameen =


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...