Saturday, April 23, 2011

): rapuhnya Imanku :(

jam mnunjukkan hmpir 2.30 am..
tp,mataku masih lagi xboleh nk close...
td dah logout..tp npe ntah rase nk luahkan ssuatu je...

ini semua dri lubuk hatiku....
hari yg xbpe indah..xbpe ceria..xbpe brseri...
even mulut masih bole trsnyum..tp,hati???
hnya Allah yg tau...

Ya Allah! sakitnya hatiku...mngenangkan brta2 gmbira mrka...
dengkinya aku!!! sedihnya hati!! bengangnya diri!!
sbb???
sbb...aku masih blom ada jln yg btol untk aku tmpuhi..
aku masih trkapai2 dlm mniti hidup nie...
prjlnanku masih pnjg...panjang.....sgt...T_T
Ya Allah!! knpe aku??? knpe bkn mrka??
apa salah aku?? apa yg xkene?? aku xfhm!!!
Ya Allah! Astaghfirullah~ Innalillah~

Ya Allah...rapuhnya Imanku...
kerdilnya diriku...hinanya aku...
Ya Allah..beratnya ujian yg Engkau berikan...
xtrdaya lagi aku untk mnmpuhi smua ini...
tanpaMu...aku hilang arah..aku hilang akal...
Alhmdulillah~ aku brsyukur..Kau masih d sini menolong aku...
tp..aku hnya hambaMu ya Allah...
hnya hambaMu yg lemah...sgt lemah...
aku hampir2 mnolak takdir!
aku hmpir2 xterima hakikat semua ini..

d sbbkn Engkau..
d sbbkn Engkau mnguatkan imanku...
aku mmpu harungi semua ini..
tp,aku dh xsnggup...aku sering brtnyakan diriku sndiri...
apakah hikmah d sbalik semua ini?
knpa aku masih xnmpk apa yg Engkau nk berikn pdku?
tunjukkanlah ya Allah!! aku mohon~
krn aku xtrdaya lagi...

ya Allah...
sungguh rapuh imanku saat ini...
Engkau berilah aku kkuatan...semoga aku lebih tabah...
ya Allah!! aku hnya inginkan mmbahagiakan ibu bapaku..
hanya untk mrka..ummi&abahku...
ya Allah..redhoilah perjalanan hidupku di atas bumiMu ini ya Allah...
ikhlaskanlah hatiku dlm melakukan ssuatu...
semoga aku lebey tenang...smga aku lebey tabah...

ya Allah..ssungguhNya Engkau tau sgla ssuatu...
wlopon ia trsmbunyi d balik isi hati hmba2Mu..
aku mohon...kuatkanlah Imanku..
cekalkanlah aku ya ALlah...

ummi...abah...
achik mnx maaf sbb byk mnyusahkan ummi&abah...
dah byk duit ummi&abah bg...
tp achik mnghampakan diri kamu brdua...
ummi&abah...
achik xkuat untk mnempuhi semua ini..
achik xkuat sbnarnya...Iman achik sgt rapuh...
achik snang mngaku kalah...achik hmpir putus asa...
achik sedih...achik slalu rindukan ummi&abah...
achik nk call..tp....(T_T)

achik cuma brharap..1hari nnt achik akan bg kbhgiaan & kbnggaan tue kt ummi&abah..
achik takot nk jnji...so..I.Allah achik tunaikan...

:: kesenangan yg dtg xakan selamanya...bgitulah slps susah ada kesenangan...
sprt slpas malam...dtgnya siang..oleh itu d wktu snang jgn lupa daratan.. ::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...