Wednesday, June 20, 2012

.:: syukur hanya padaNya ::.

Assalamualaikum w.b.t


Alhamdulillah 'ala kullihal.. agak2 dah 2 minggu aku cuti, dan tak ada apa2 aktiviti lagi buat masa ni. Cuma plannye aku nak amek lesen. hee ^__^ abah dan ummi dah survey semua tempat institut memandu kat kawasan2 berdekatan ni. so, aku cuma bersedia je. hehe . Oh! tapi ada 1benda yang aku tengah pikir, nak ke xnak? jadi Committee Convest di UIAM, cadangnya memang nak! tapi, disebabkan aku nak amek lesen, lepastu nak jadi committee? hurm, dilema~ sebab aku nie jenis buat kerja focus satu2, maksodnya aku xsuka buat 2keje dalam 1masa. Sebab tu kalau ada assignment, aku dapat je terus cari bahan. tapi, kadang2 orang lain himpun dulu semua tugasan tu, baru carik bahan. Oh! not me okkey? aku xsuka. takut xboleh bagi commitment yang sebetulnya. lagi pun, ummi abah aku mesti xbagi jugak. xpe lah, bukan rezki aku lagi kot?


okeylah! malas nak cerita panjang2, sekarang aku cuma nak fokus pada LESEN!! yeay~ hehe. nak diceritakan, hari ni jugak aku dapat result final. Alhamdulillah aku ucapkan. Syukur hanya pada Allah. sebab apa-apa pun yang terjadi, kita hanya mampu berserah pada Allah. Alhamdulillah again, aku bersyukur walaupun bukan Dean List, tapi syukur lah Allah memberi kejayaan kepada aku. semoga aku dan sahabat2 serta semua sentiasa berjaya dunia akhirat jugak. i.Allah~


Ingatlah kalian~ Ilmu bukan pada Pointer, tetapi Ilmu itu diukur pada tahap pengamalan seseorang. Ilmu itu diukur apabila kita berhadapan dengan masyarakat. Ilmu itu juga diukur pada tahap keperibadian dan akhlak kita. ketahuilah, sesungguhnya Ilmu yang manfaat itu lebih bernilai dari segalanya.. 


kata semangat dari aulia :
" berusahalah untuk mendapat kedudukan tinggi di mata ALLAH, bukan kedudukan tinggi di mata MANUSIA, kerana manusia itu tidak pernah senang dengan kesenangan temannya sendiri "



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...