Wednesday, July 27, 2011

sambut Ramadhan + banyak Dosa = ?????

Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh

Salam Ramadhan al-Mubarak yg kian hampir..Alhamdulillah..bahang2 Ramadhan sudah terasa..semoga Umur kita panjang untuk berjumpa dengan Ramadhan yang tak lama lagi menjelma..
Ya Allah..Alhamdulillah..Subhanallah...
kita bakal berjumpa dengan Ramadhan..apa perasaan anda?? teruja? sedih?? happy??
bagi mereka yang dapat rasa kemanisan Ramadhan nie..Alhamdulillah..Allah memberkati mereka..dan..
semoga Allah memberkati kita juga...

Ahlan..Ahlan..Ahlan ya Ramadhan~
I.Allah..aku memohon supaya aku berkesempatan untuk berjumpa dengan Ramadhan kali nie..
and..bagi aku..Ramadhan kali nie berbeza sikit dari yang lepas..
beza ka?? erm..beza la jugak..
beza sebab ape?? nie la nak citer...hehehe..
i.Allah Ramadhan kali nie aku akan berpuasa di Kedah...di pondok aku dulu..
dulu kecik2..waktu sekolah kat sana..bulan Ramadhan cuty..sampai abes raya..
tapi sekarang dah tak..huhu..
and sejak aku keluar sekolah tue..aku sambut Ramadhan kat asrama..
tp masih d samping family..maksodnya..cuti2 aku balik la..
sampai la aku masok U pon..sekali2 balik..dapat jugak puasa ngn family..
but...i think..this Ramadhan i'll fasting without my family..
urm..its ok about that..bcz..aku sebenarnya pegi sana bukan suka2 nak jumpa kwn2 or ustaz2..
tapi..sejak akhir2 ini..aku rasa jiwa aku kosong...
kosong macam tin dalam tong sampah..kalau ada air pon air kotor..
Ya Allah...sejak aku keluar Derang yg Barakah tue..semua amalan2 aku terus hilang..terukkan???







Biasalah manusia..sekelip mata boleh berubah...
aku banyak lagha..banyak buat maksiat..banyak benda2 yg xbaik aku buat..
and tempat yg aku rasa aman adalah di sana...Derang..
lagi2 bulan Ramadhan nanti..mesti seronok...
Ya Allah..semoga Engkau bukakan pintu hati ku ini ya Allah...
berilah HidayahMu kepada aku...aku mohon~

memang xsabar nak jumpa kawan2 and ustaz2..
tapi..kwn2 byk kata..Derang xmacam dulu..sebab apa?? ntah la??
tapi..aku harap..amalan2 yang sering di amalkan masih brterusan..sebab..aku nak join..
nak amek balik Roh aku yang hilang hari tue..
aku cuba untuk berubah...aku NAK BERUBAH...
aku sediuh sangat...sebab...semua orang xtau...
orang rasa..cuti panjang best..memang best..sebab dapat duduk lama2 dengan family..
but not me!! bukan aku xsuka duduk dengan family..cuma..
bila makin lama aku duduk rumah..makin bertambah dosa aku...
semua orang xkenal..aku macam mana..tapi kalau aku cakap..
tak pernah ada orang nak percaya..sebab mereka2 tu cakap aku baik..
tolonglah...aku selalu marah Ummi aku..jeling Ummi..bantah cakap ummi..
gaduh ngn ummi...suruh2 ummi..buat acuh xacuh dengan ummi...

serius aku tensyen dok rumah!!!
bukan sebab ummi..tapi sebab dosa yang makin menimbun2...
ya Allah aku Minta ampun dariMu..(T_T)
aku kt rumah kena masak..kena jaga anak sedara..kena buat semua kerja rumah...
aku tau ummi penat..tapi..aku pon manusia biasa...penat jugak..
so, punca penat tue lah sering aku brgaduh2 ngn ummi aku..
kesian...kan? sebenarnya..aku nak pegi kedah nie pon sedih nak tinggal..tapi bila aku pikir balik..
macam mana puasa aku nanti kalau asyik buat dosa ngn ummi???

so, aku harap semoga kehadiran Ramadhan nie..
dapat memberi perubahan kpd aku..i.Allah..ameeennn...

nie ada lagu sempena ramadhan..layan~ kagu fevret aku..


nota: Untuk prsediaan Ramadhan nie..rajin2 lah tadabbur Quran, ziarah kwn2, membanyakkan solat, menjaga diri ketika berpuasa..janganlah puasa kita nanti sia2..peringatan untuk diri sendiri jugak..i.Allah ameeenn~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...